سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پدر -


درباره نویسنده
پدر -
h.m
من موجودی هستم که بارها و بارها از خدا علت خلقتم را پرسیده ام و خدا هر بار دلیلی را برایم آورد. حال می دانم که خیلی مهم هستم.برا همین به خودم اجازه می دهم که بنویسم و از دیگران هم می خواهم که بخوانند... هر چه باشم هستم.
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
محرم
درد واره
افتتاحیه
نوروز
دل تنگی ها
امان از نوشابه
حاشیه ومتن سفر کربلا ونجف
از این ور از اون ور
بهمن 1385
مرداد 1386
مهر 86
خرداد 87
اسفند 86
بهمن 86
مرداد 86
خرداد 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
پدر
فروردین 88
شهریور 88
فروردین 89


لینکهای روزانه
برترین مطالب مذهبی تبیان [5]
برترین مطالب مذهبی تبیان [1]
برترین مطالب مذهبی تبیان
چرا ذرت پف می کند؟ [5]
12 مجسمه اریگامی باورنکردنی!! [8]
ویندوز خود را قانونی کنید!!! [3]
ویژه نامه جهاداقتصادی [2]
مجسمه های شنی [7]
وسایل پیامبر [7]
داستان هایی از امام رضا [7]
روزنامه های ایران [2]
[آرشیو(11)]


لینک دوستان

نفسانیت من
سایت حاج آقا جاودان
حاج حمید
نور ونار
از دوشنبه تا جمعه
پرسه در خیال
بچه های قلم
هیات محبین اهل بیت علیهم السلام
یاسین مدیا
راسخون
تبیان
شهید آوینی
هدهد
پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری
مجلات همشهری
جمکران
لوح
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
پدر -



آمار بازدید
بازدید کل :204416
بازدید امروز : 8
 RSS 

پدر شیمیایی

در تصویر یک پسر و پدر می بینید که دارد از پدرش مراقبت می کند من این پدر و پسر را از نزدیک می شناسم او منزلش در شهر خودمان و در یکی از آلوده ترین مناطق است.و.... که معذورم بگویم...

کاش شما هم قدری قدر پدرتان را می دانستید که روزی جلوی چشمتان پدرتان ده ها بار نمی مرد.



نویسنده : h.m » ساعت 12:43 عصر روز چهارشنبه 90 خرداد 25



روز میلاد امام علی علیه السلام در ایران و بین تمام شیعیان جهان به روز پدر معروف است. چرا که پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید : من و علی پدران این امت هستیم. 
خداوند در چندین آیه از قرآن کریم بر لزوم تکریم پدر اشاره می فرماید. از زوایای مختلف تکریم پدر و مادر در اسلام و قرآن ارزشمند است:

 

الف – از نظر اقتصادی می گوید ، پیش از هر کسی به پدر و مادرت انفاق کن: از تو سؤال مى‏کنند چه چیز انفاق کنند؟ بگو: ‘‘ هر خیر و نیکى ( و سرمایه سودمند مادى و معنوى) که انفاق مى‏کنید، باید براى پدر و مادر و نزدیکان و یتیمان و مستمندان و درماندگان در راه باشد.’‘ و هر کار خیرى که انجام دهید، خداوند از آن آگاه است. ‘‘ . پدر و مادر را اول از همه ذکر می کند.


ب – از نظر اهمیت ، احترام به پدر و مادر بعد از مقام ایمان و شرک نورزیدن به خدا قرار دارد : ‘ بگو : ‘‘ بیایید آنچه را پروردگارتان بر شما حرام کرده است برایتان بخوانم: اینکه چیزى را شریک خدا قرار ندهید! و به پدر و مادر نیکى کنید! و فرزندانتان را از (ترس) فقر، نکشید! ما شما و آنها را روزى مى‏دهیم و نزدیک کارهاى زشت نروید، چه آشکار باشد چه پنهان! و انسانى را که خداوند محترم شمرده، به قتل نرسانید! مگر بحق ( و از روى استحقاق )؛ این چیزى است که خداوند شما را به آن سفارش کرده، شاید درک کنید!’‘ .


ج - به پدر و مادر حتی اگر کافر هم باشند و ما را به نافرمانی از خدا دستور دهند ، نباید بی احترامی کرد: ‘‘ و هرگاه آن دو، تلاش کنند که تو چیزى را همتاى من قرار دهى، که از آن آگاهى ندارى (بلکه مى‏دانى باطل است)، از ایشان اطاعت مکن، ولى با آن دو، در دنیا به طرز شایسته‏اى رفتار کن . . . ‘‘ .

 



نویسنده : h.m » ساعت 12:41 عصر روز چهارشنبه 90 خرداد 25


 

ایده ها و پیشنهادهای ناب و متنوع در خرید هدیه روز پدر و خوشحال کردن پدر 

* اگر قصد دارد برای چند روز به جای دوری برود به او بگویید که برایش نگران هستید و به او یک قرآن کوچک برای محافظت و سلامتیش هدیه بدهید.  یا این که از پول تو جیبی خود مبلغی را به خود او بدهید تا برای سلامتیش صدقه بدهد.

* به محل کارش گل بفرستید. او نه تنها از گل ها لذت خواهد برد بلکه وقتی از طرف همکارانش به خاطر این عمل شما مورد توجه قرار بگیرد لذت او دو چندان خواهد شد.

* کتابی را که در حال خواندن آن است بردارید و در بخش هایی از کتاب که هنوز نخوانده است با یک مداد ریز بعضی از حروف را خط بزنید یا های لایت کنید. به طوری که وقتی حروف کنار هم قرار بگیرد یک جمله ای محبت آمیز به دست آید.
به عنوان مثال : دوستت دارم
حروف های مشخص شده کنجکاوی وی را بر خواهد انگیخت و با کمی دقت جمله شما را خواهد خواند. وقت بگذارید تا چنین پیغامی را رمز گزاری کنید.

* این پیشنهاد کمی رویایی به نظر می رسد ولی قابل تحقق است. در حالی که با ایشان به گردش رفته اید و در طبیعت قدم می زنید یک سنگ یا چوب صاف پیدا کنید و بگویید که آن را به عنوان یک یادگاری مخصوص از این سفر با خود خواهید برد. بعدا خودتان یا این که از کسی بخواهید تا چنین جمله ای را روی آن حکاکی کند:  دوستت دارم پدر.

یکی از شعرهای حافظ یا شاعر دیگری را به خاطر بسپارید و در حالی که در پارک کنار گلی نشسته اید, برایش از حفظ بخوانید. به طور ناگهانی و بی مقدمه خواندن شعر را شروع نکنید . با حالت شوخ طبعی به او بگوید آیا الان زمان خوبی نیست که برایت شعر بخوانم؟
او احتمالا می گوید بله و انتظار دارد که شما با چنین کلماتی آغاز کنید: گلهای رز سرخ رنگ….در عوض شما به چشمانش نگاه کنید لبخند بزنید و در حالی که به آرامی صورتش را نوازش می کنید ، شعر را برایش بخوانید.

*از فناوری های ارتباطی مانند ایمیل و پیامک و … برای ابراز علاقمندی به وی استفاده کنید .


*در موقعیت های مخصوص برنامه یا نقشه جستجوی یک گنج را برایش برنامه ریزی کنید. این نقشه در پایان باید به خودش ختم شود و بفهمد که او بزرگترین گنج شماست.


*با فرستادن یک پاکت حاوی یک سی دی با او حرف بزنید. روی نوار شعر مورد علاقه او را بخوانید و کمی با او حرف های محبت آمیز بزنید و هنرنمایی کنید.

* تعدادی گل رز بخرید و آن را پشت آفتاب گیر اتومبیل سمتی که نشسته است قرار دهید روی یک کاغذ بنویسید
دوستت دارم و آن را پشت آفتابگیر بچسبانید.
همانطور که به سوی مقصد می راند به او نگاه کنید و بگویید روی صورتش چیزی هست. او آفتابگیر را پایین خواهد کشید که از آینه اش استفاده کند که گلها روی سرش میریزد و یادداشت را می بیند.

*نهال درختی خریداری کنید و آن را در یک محل مخصوص بکارید.
هر سال یک بستنی یا آب میوه خاص در کنار آن درخت بنوشید و درباره این که چطور
همزمان با درخت رشد می کنند صحبت کنید.

*وقتی او پشت میز تحریر یا میز ناهار خوری نشسته است از پشت سر او بیایید و پشت ,  شانه ها یا سر او را ماساژ دهید. 

* می توانید روی یک مقوای بزرگ بنویسید دوستت دارم و آن را در صندوق عقب ماشین قرار دهید. سپس به بهانه ای کلید صندوق را به او بدهید و از او بخواهید که در صندوق را باز کند.

* اگر از کامپیوتر استفاده می کند یک عکس دو نفره بگیرید و آن را اسکن کنید و با فرمت JPG ذخیره کنید. فایل را به کامپیوتر او منتقل کنید و به صورت پس زمینه صفحه کامپیوتر قرار دهید.

نکته ?: هر هدیه ای که خواستید به پدر  خود بدهید ، حتما با یک یادداشت یا کارت پستال با نوشته شما ، همراه باشد.

نکته ?: مواظب باشید در هدیه خریدن اسراف نکنید.



نویسنده : h.m » ساعت 12:38 عصر روز چهارشنبه 90 خرداد 25