سفارش تبلیغ
صبا ویژن


لا پپسی لا کوکاکولا -


درباره نویسنده
لا پپسی لا کوکاکولا -
h.m
من موجودی هستم که بارها و بارها از خدا علت خلقتم را پرسیده ام و خدا هر بار دلیلی را برایم آورد. حال می دانم که خیلی مهم هستم.برا همین به خودم اجازه می دهم که بنویسم و از دیگران هم می خواهم که بخوانند... هر چه باشم هستم.
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
محرم
درد واره
افتتاحیه
نوروز
دل تنگی ها
امان از نوشابه
حاشیه ومتن سفر کربلا ونجف
از این ور از اون ور
بهمن 1385
مرداد 1386
مهر 86
خرداد 87
اسفند 86
بهمن 86
مرداد 86
خرداد 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
پدر
فروردین 88
شهریور 88
فروردین 89


لینکهای روزانه
برترین مطالب مذهبی تبیان [5]
برترین مطالب مذهبی تبیان [1]
برترین مطالب مذهبی تبیان
چرا ذرت پف می کند؟ [5]
12 مجسمه اریگامی باورنکردنی!! [8]
ویندوز خود را قانونی کنید!!! [3]
ویژه نامه جهاداقتصادی [2]
مجسمه های شنی [7]
وسایل پیامبر [7]
داستان هایی از امام رضا [7]
روزنامه های ایران [2]
[آرشیو(11)]


لینک دوستان

نفسانیت من
سایت حاج آقا جاودان
حاج حمید
نور ونار
از دوشنبه تا جمعه
پرسه در خیال
بچه های قلم
هیات محبین اهل بیت علیهم السلام
یاسین مدیا
راسخون
تبیان
شهید آوینی
هدهد
پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری
مجلات همشهری
جمکران
لوح
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
لا پپسی لا کوکاکولا -



آمار بازدید
بازدید کل :204713
بازدید امروز : 26
 RSS 

این مطلب از وبلاگ شعله طور آورده ام

لا اله الا اللهلا "پپسی کولا "، لا "کوکاکولا "

چند هفته پیش که به طور اتفاقی
این عکس را در حیاط منزلمان پیدا کردم اصلا تصورم این نبود که این عکس و عکس های مشابه این در چند سال اخیر جنجالی را برای شرکت نوشابه سازی کوکاکولا بر پا کرده اند. کل ماجرا از این قرار است که ظاهرا یکنفر به طور اتفاقی وقتی از پشت شیشه ( یا شاید هم در آینه ) به لوگوی کوکاکولا خیره می شود متوجه می شود که می تواند این عبارت را بخواند " لا محمد لا مکه ".
اما

دلیلم از مطرح کردن این بحث این نیست که حالا ایا این مسئله اتفاقی است یا عمدی. بلکه در میان جستجویی که در این زمینه انجام دادم به یک گفتگو میان چند جوان عرب برخورد کردم که احساس کردم بحث های مطرح شده در آن سایت می تواند جالب توجه باشد. اگر دوست دارید می توانید بحثش را اینجا بخوانید. ولی از آنجایی که گفتگوها به صورت عربی است لذا از خواهرم درخواست کردم تا متنش را ترجمه کند تا هم من بهتر متوجه شوم هم شما؛ که الحق و والانصاف دقیق و زیبا ترجمه کرده است.

متن گفتگو از این قرار است :

ژ


love soul - :

احتمال اینکه این مساله فقط یک اتفاق باشد نیست. این احتمالش صفر است. چه نظری دارید. شاید این موضوع قدیمی باشد. اما این تصویر مرا به چیز جدیدی می رساند.

aNnos - :

عزیزم
love soul ، نمی دانم. در مورد صحت تصویر الله اعلم. اما تا وقتی که تصویر جدیدی وجود نداشته باشد ما باید این محصول را تحریم کنیم. با تشکر و تقدیر

Godfather - :
برادر عزیزم، اعتقاد ندارم که این موضوع اینقدر جدی باشد. معمولا اتفاق نقش بزرگی را در این موضوع بازی می کند. و اعتقاد ندارم کسی که این اسم را وضع کرده از روی عمد، این کار را کرده باشد. اما با وجود این ما بر ضد تمام محصولات آمریکایی- یهودی هستیم.

- نسر شام :

با تشکر از یادآوری شما، خوب است ما تمام کالاها را تحریم کنیم. خواه این موضوع اتفاقی باشد، یا نباشد. زنده باشید.


-
gsgmbc :

عزیزم
love soul. من یک سوال از تو دارم. چرا " لا محمد لا مکه " . با وجود اینکه اختلاف در مدینه بوده است. ( به احتمال خیلی قوی منظور نویسنده از این جمله این بوده است که اختلاف یهودیان و مسلمانان در مدینه بوده است لذا اگر عمدی در کار باشد باید نوشته می شد " لا محمد لا مدینه " )

- قاسم :

این تحلیل به نظر من درست است. این قضیه از حدود سه سال پیش انتشار پیدا کرد و نشر آن زیانهای بسیاری را برای کوکاکولا در مصر و عربستان به بار آورد. من یک سوال کوچک از برادرم
gsgmbc دارم که حرفهای او کمی مسخره کردن بود. منظورت چیست!؟. مکه برای همه مسلمانان است. آیا کعبه خانه ای نیست که همه مردم آنرا طواف می کنند. آیا کعبه قبله مسلمانان نیست و آیا محل ظهور پیامبر اکرم نیست. و آیا مدینه شهری نیست که در آن بر پیامبر وحی نازل شد.

-
gsgmbc :

من سوال کوچک تو را پاسخ خواهم داد. ولیکن می خواهم همه چیز را بدانم. من از شرکت کوکاکولا دفاع نمی کنم. به خوبی می دانم که کعبه در مکه وجود دارد که مردم آنرا طواف می کنند و قبله مسلمانان است. و محل ظهور رسول اکرم است و در مدینه وحی بر پیامبر نازل شده. برای یاد آوری باید بگویم که من مسخره نکردم. من فقط سوال کردم. ولی از بین تمام چیزهایی که در هنگام ظهور پیامبر بوجود آمد فقط مکه مورد توجه است. این همه شهر چرا چیز دیگری نگفتند. به ما چه که در این موضوع دخالت می کنیم. چرا کفشهای ورزشی
Nike که بر آن اسم خدا نوشته شده بود را مطرح نکردند که وارد کشور شد و بعد از مدتی معامله آن تمام شد. ( در حالیکه در اثر این موضوع ) در کشور ما، سوریه کوکاکولا پیدا نمی شود. در حالیکه در کشور های خلیج در خواست وارد شدن کوکاکولا را می دهند. با وجود اینکه تو میدانی کوکاکولا ساخت آمریکا و اسرائیل است. و وجود شوینده ایریل که ساخت اسرائیل است. چرا این مناقشه فقط در مورد این موضوع است در حالیکه موضوع های دیگری هم قابل مناقشه است. این پاسخ من است. امیدوارم که اشتباهات و یا چیزهایی را که ذکر نکردم تو به من تذکر دهی.


-------------
خب این ها که خواندید در مورد کوکاکولا بود. در مورد پپسی می گویند که
Pepsi مخفف جمله " Pay Every Penny to Save Israel " است. فکر می کنم اگر جستجو کنید در مورد این مطلب کلی بحث و گفتگو پیدا کنید و لزومی بر ادامه دادن مطلب نیست.

در انتها هم بد نیست که به مطلب چند ماه پیش بی بی سی در مورد مکه کولا
رجوع کنید که شاید بی ارتباط به این موضوع ها هم نباشد. به هر حال خواندنش خالی از لطف نیست.در هر صورت بعضی از مسایل حتی اگر ارزش فکر کردن هم نداشته باشند شنیدن آنها بی فایده نیست.

 

 



نویسنده : h.m » ساعت 7:21 عصر روز چهارشنبه 86 خرداد 16